ISTORIJAT

Istoriju jednog grada, zemlje i naroda, čini skup činjenica o značajnim segmentima društvenog života. Od prvog stvaranja viška proizvoda (u ekonomskom smislu) trgovina predstavlja jednu od najznačajnijih izvora sredstava za život, kao mogućnost susretanja ljudi i povezivanja civilizacija.

Od samog početka, trgovina se odvijala na mestu gde je roba proizvedena, ali i na posebnim mestima koja su za tu trgovinu predviđena. Tako su počela da nastaju i posebna mesta za trgovinu na veliko.

Prema pisanim svedočenjima prva pijaca je nastala 1824. godine. Stotinu godina kasnije otvorena je pijaca Bajloni, koja je najpre radila kao kvantaška pijaca.
Kako se grad širio, tako je rasla potreba za odgovarajućom lokacijom, koja s obzirom na specifične zahteve u pogledu uslova za obavljanje trgovine na veliko, mora biti udaljena iz užeg gradskog jezgra. Tako posle Drugog svetskog rata i oporavka zemlje gradska kvantaška pijaca nalazila se u naselju Mali Mokri Lug, na obodu grada.
Poslednje decenije prošlog veka Kvantaška pijaca seli se na drugi kraj grada, u neposrednoj blizini autoputa, Novi Beograd (Blok 53).
Na ovoj lokaciji danas se nalazi Veletržnica Beograd, privredni subjekat u intezivnoj ekspanziji. Veletržnice nemaju dugu tradiciju kod nas, jer su za razliku od pijaca na malo, nastale tokom poslednje dve decenije dvadesetog veka.
Na ovoj lokaciji, najpre se na asfaltiranom platou, odvijala trgovina iz kamiona, a na pragu ulaska u 21. vek izgrađen je objekat na četiri etaže, gde su smešteni prodajni objekti (lokali), magacinski prostori i kancelarije.

Veletržnica je posebna tržišna institucija za promet poljoprivredno-prehrambenih proizvoda na veliko, pre svega voća i povrća.
Trgovina i promet robe na Veletržnici Beograd obavlja se neprestano od 00 do 24 časa dnevno, kao i za vreme državnih i verskih praznika.
Na Veletržnici Beograd posluje preko 500 trgovaca. Veletržnica raspolaže sa ukupno 866 prodajnih mesta (na površini od 7 ha) na platou i 6.300 m² poslovnog i skladišnog prostora (20 lokala, 3 mola, 73 šatora i 52 magacina).
Privredno društvo „Veletržnica Beograd“ d.o.o, nakon što je Skupština grada Beograda na sednici od 23. decembra 2011. godine usvojila informaciju o potrebi njenog osnivanja, osnovana je 4. januara 2012, a Agencija za privredne registre upisala je 13. januara 2012. godine.


VIZIJA

Omogućiti razvoj lokalnih samouprava u Republici Srbiji i omogućiti maksimalnu konkurentnost.
Udružiti proizvođače na mestu prodaje i omogućiti lakše povezivanje proizvođača i trgovaca.
Izgraditi logistički centar koji će biti povezan sa mestima prodaje.
Ostvariti lakšu komunikaciju sa  resornim ministarstvom radi realizacije zajedničkih projekata i
podići konkurentnost kroz usvajanje marketinških standarda i standarda kvaliteta.


MISIJA

Ponudom i tražnjom sveže hrane, na platformi moderne infrastrukture, stvoriti najbolje uslove za sve korisnike, a rastom i razvojem preduzeća, osigurati stabilnost poslovanja kroz neprestano povećanje konkurentnosti trgovaca koji rade u sistemu. Primenom ovakve politike razvoja, osigurati lakši plasman proizvođačima, efikasan servis trgovcima, što će dovesti do boljih cena uz definisane politike kvaliteta i bezbednosti hrane.